Повернутися до звичайного режиму

УКРАЇНА

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ

ВІДДІЛ ОСВІТИ, ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ТА СПОРТУ

БЕРШАДСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

КРУШИНІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І – ІІ СТУПЕНІВ

Від 16.09.2019р. НАКАЗ №98

Про Всеукраїнський тиждень

з протидії булінгу

На виконання листа Департаменту освіти і науки облдержадміністрації від 11.09.2019 №118 , листа Головного територіального управління юстиції у Вінницькій області від 09.09.2019 №8163/62/0-19 «Щодо проведення Всеукраїнського тижня з протидії булінгу» ,

НАКАЗУЮ:
1.Педагогу – організатору Ткач Т.Г, класним керівникам 1 – 9 класів провести Всеукраїнський тиждень з протидії булінгу в школі з 16 до 20 вересня 2019 року.

2.В рамках Тижня провести заходи (додаток 1):

3.Затвердити правила поведінки здобувачів освіти (додаток 2)

4.Затвердити порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу в освітньому закладі (додаток 3)

5.Затвердитизразок скарги на жорстоке поводження з дитиною у навчальному закладі(додаток 4)

6. Затвердити заходи адміністрації закладу щодо реакції на заяву потерпілого (додаток 5).

7. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника директора з навчально – виховної роботи Бондар Л.Г.

Директор школи: ___________ Кулик Г.О.

План заходів/Files/images/Без названия.png

по ЗОШ І-ІІ ступенів с.Крушинівки

щодо попередження насильницької моделі поведінки, випадків булінгу серед учасниківосвітнього процесу,учнів 2 -9класів на 2019-2020 навчальний рік

Назва заходу Термін Класи Відповідальний
п\п проведення
1. Провести в закладі освіти тиждень протидії 16 – 20.09 2-9кл. класні керівники
поширення булінгу серед учасників освітнього процесу
2. Перегляд відео-презентацій«Булінг в школі. Як його розпізнати?» 16.09 2-9кл. Майданюк Т.А.
3. Проведення уроків відвертого спілкування. 17.09 2-9кл. Класні
2-4 кл. - «Змінюй в собі негативне ставлення до інших». 5-9кл. – «Допоможи собі, рятуючи інших». керівники
4. Організувати в закладіосвіти написання есе 18.09 5- 9 Учителі
на тему: «Як довіряти і бути вдячним іншим». української мови
5. Тренінгове заняття«Профілактика булінгу в учнівському середовищі». 5- 9 Класні керівники 5-9кл
6. Проведення засідання методичного об’єднання класних керівників2-9кл. на тему: «Організація та проведення профілактичної роботи щодо попередження випадків булінгу серед учасників освітнього процесу» 20.09 Класні керівники2 - 9кл
7. Години спілкування 17.09 5-9 Класні
«Кібербулінг! Який він?». керівники5-9
8 Складання та розповсюдження серед учнів2-9кл. листівок на тему:« Не стань жертвою насилля» Вересень- 2-9 Бондар Л.Г.
квітень
9. Розмістити на інформаційному стенді номери телефону гарячої лінії протидії булінгу 116000 Вересень 2019 Ткач Т.Г.
10. Провести загальношкільні батьківські збори батьків учнів 2-9кл. на тему: «Шкільний булінг. Якщо ваша дитина стала його жертвою». Вересень 2019 Кулик Г.О.
11. Години відвертого спілкування за участю представників дитячої поліції «Не допускай проявів буліну над собою. Допоможидругу». Протягом року 2-9кл. Бондар Л.Г.
12. Конкурс-виставка плакатів натему «Шкільному булінгу скажемо – НІ! Протягом тижня 5-9 Ткач Т.Г.


ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

/Files/images/Без названия (3).jpg

Загальні правила поведінки

· Здобувач освіти приходить до школи за 15-20 хвилин до початку занять, чистий і охайний, займає своє робоче місце з першим дзвінком, готує все необхідне навчальне приладдя.

· Не можна приносити на територію школи з будь-якою метою й використовувати будь-яким способом зброю, в т.ч. ножі, вибухові, вогненебезпечні речовини; спиртні напої, сигарети, наркотики та інші одурманюючі засоби й отрути.

· Забороняється вживання непристойних виразів і жестів.

· Не можна без дозволу педагогів (за узгодженням з батьками) йти зі школи та її території в урочний час.

· У разі пропуску занять до 3-х днів учень зобов’язаний пред’явити класному керівнику довідку або записку від батьків (осіб, що їх заміняють) про причину відсутності на заняттях. У разі пропуску більше трьох днів учень зобов’язаний представити довідку з медичної установи.

· Здобувач освіти школи повинен виявляти повагу до старших, піклуватися про молодших. Школярі поступаються дорогою дорослим, старші – молодшим, хлопчики – дівчаткам.

· Поза межами закладу освіти учні поводяться скрізь і усюди так, щоб не принизити свою честь і гідність, не заплямувати добре ім’я школи.

· Здобувачі освіти бережуть майно школи, акуратно ставляться як до свого, так і до чужого майна, дотримуються чистоти і порядку на території школи.

· До учнів, які привласнили чужі речі, будуть застосовані дисциплінарні стягнення. У разі спричинення збитку чужому майну, батьки учнів, які заподіяли збиток, несуть матеріальну відповідальність.

· Здобувачі освіти, які знайшли втрачені або забуті, на їхню думку, речі, повинні здати черговому, який знаходиться на першому поверсі закладу освіти.

· Фізична конфронтація, залякування і знущання є неприпустимими формами поведінки.

· Не дозволяється користуватися плеєром , мобільним телефоном іншими гаджетами на уроках без дозволу вчителя.

· Здобувач освіти зобов’язаний виконувати домашні завдання в терміни, встановлені шкільною програмою.

· На першу вимогу вчителя слід пред’являти щоденник.

· Щодня вести запис домашніх завдань в щоденнику,

· Приносити на заняття всі необхідні підручники, зошити, письмове приладдя, інструменти, робочий і спортивний одяг.

Поведінка здобувачів освіти на уроках

· Під час уроку не можна шуміти, відволікатися самому і відволікати інших товаришів від занять розмовами, іграми й іншими справами, що не стосуються уроку.

· Якщо під час занять здобувачу освіти необхідно вийти з класу, то він повинен попросити дозволу у вчителя, піднявши руку.

· Якщо здобувач освіти хоче поставити питання вчителеві або відповісти на питання вчителя, він піднімає руку.

· Під час уроку учень має право ставити питання вчителеві, якщо не зрозумів матеріал під час пояснення.

· Учень має право в коректній формі обстоювати свій погляд і свої переконання при обговоренні різних спірних і неоднозначних питань.

Поведінка здобувачів освіти на перервах

· Під час перерви здобувач освіти зобов’язаний:

· підтримувати чистоту і порядок на своєму робочому місці;

· вийти з класу, якщо попросить учитель;

· підкорятися вимогам чергового учня чи учителя.

· Час перерви – особистий час кожного здобувача освіти. Він може його проводити по своєму розумінню, проте, не повинен заважати іншим.

· Під час перерви учні можуть вільно переміщатися по школі, окрім тих місць, де їм заборонено знаходитися в цілях безпеки (горище, кухня, кабінет інформатики, хімічне підсобне приміщнння, майстерня, спортзал).

· Під час перерв забороняється бігати по сходах, поблизу вікон і в інших місцях, непристосованих для ігор.

· Під час перерв забороняється штовхати один одного, кидатися предметами і застосовувати фізичну силу.

· У школі і на її території категорично забороняється тютюнопаління.

· Категорично заборонено самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконнях чи виглядати у відкриті вікна.

· На перервах здобувачі освіти можуть звернутися до свого класного керівника, чергового учителя, дирекції школи за допомогою, якщо проти них здійснюються протиправні дії.

Поведінка здобувачів освіти в їдальні

· Під час обіду в їдальні належить дотримуватися добросусідських взаєм і поводитися пристойно.

· Здобувачі освіти повинні шанобливо ставитись до працівників їдальні.

· Учні приходять в їдальню після закінчення уроку у визначений час.

· Розмовляти під час обіду слід неголосно, щоб не турбувати тих, хто їсть поряд.

· Учні прибирають посуд після прийому їжі.

· Здобувачі освіти дбайливо ставляться до майна шкільної їдальні.

· Учні мають право взяти в їдальню принесений з дому сніданок.

· Забороняється приходити в їдальню у верхньому одязі.

Рекомендації до зовнішнього вигляду здобувачів освіти

· До школи здобувачі освіти повинні приходити в одязі, що відповідає діловому стилю.

· Одяг повинен відповідати зросту, виражати пошану господаря до самого себе і суспільства.

· Рекомендується не використовувати косметику і не носити прикраси на заняття.

· Спортивний одяг, призначений для уроків фізкультури, на інших уроках недоречний.

· Знаходитися в школі у верхньому одязі без особливих на те причин не дозволяється.

· На уроках трудового навчання діти повинні мати робочу форму.

· На урочисті загальношкільні заходи учні приходять у святковій формі.

Правила поведінки здобувачів освіти під час екскурсії

· Під час слідування до місця перебування та назад дотримуватися правил дорожнього руху, не виходити на проїжджу частину.

· Без дозволу керівника групи не залишати місця перебування.

· У разі поганого самопочуття негайно повідомити керівника групи.

· Дотримуватися правил пристойної поведінки та виконувати розпорядження керівника групи.

· Дотримуватися правил протипожежної безпеки під час розведення вогнища.

· Не торкатися незнайомих предметів, які можуть бути вибухонебезпечними.

· Паління, вживання алкогольних напоїв та купання в річці суворо заборонені.

Обов’язки чергового в класі

· Чергові призначаються відповідно до графіка чергування в класі.

· Черговий здобувач освіти здає й приймає клас.

· Чергові допомагають вчителю підготувати клас до наступного уроку, роблять посильне прибирання класної кімнати.

· Під час перерви черговий учень (учні) провітрює клас, допомагає вчителеві розвісити навчальний матеріал для наступного уроку, роздає зошити за проханням учителя.

· Наприкінці робочого дня чергові учні готують клас для наступного робочого дня.

Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу в освітньому закладі


Згідно Закону України « Про освіту», розділ І, статті 25, 26 керівник навчального закладу:
- здійснює контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;
- розглядає скарги про відмову у реагуванні на випадки булінгу (цькування) за заявами здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та приймає рішення за результатами розгляду таких скарг;
- сприяє створенню безпечного освітнього середовища в закладі освіти та вживає заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу;
- забезпечує створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування), у тому числі:
з урахуванням пропозицій територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, головного органу у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, служб у справах дітей та центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді розробляє, затверджує та оприлюднює план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;
- розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видає рішення про проведення розслідування; скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вживає відповідних заходів реагування;
- забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування);
- повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти.
Якщо дитина стала свідком булінгу в закладі освіти, передусім вона може розказати про це батькам, вчителю або безпосередньо директору.
Окрім цього, дитина може звернутись на гарячу лінію ГО «Ла Страда - Україна» з протидії насильству в сім’ї або із захисту прав дітей; до соціальної служби з питань сім’ї, дітей та молоді; Національної поліції України; Центру надання безоплатної правової допомоги.
Якщо педагог або інший працівник закладу освіти став свідком булінгу, то він має повідомити керівника закладу незалежно від того, чи поскаржилась йому жертва булінгу чи ні.

Зразок скарги на жорстоке поводження з дитиною у навчальному закладі

Директору Крушинівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів
Кулик Г.О.

учениці __ класу
що проживає за адресою:____________
телефон___________________________

ЗАЯВА


08 вересня 2019 року на перерві ______ПІП в присутності учнів словесно мене образила та нанесла тілесні пошкодження. Це призвело до нервового зриву, відмови бути присутнім на уроках. Звертаю Вашу увагу на те, що _____ПІП не вперше застосовує такий вид цькування по відношенню до мене та до інших учнів класу. Прошу вивчити факти, зазначені у заяві, та захистити мене від жорстокого поводження і психічного насилля з боку однокласниці __________ПІП.
Дата П.І.П.

Заходи адміністрації закладу щодо реакції на заяву потерпілого

Керівник закладу:
• Розглядає таке звернення та реєструє у журналі обліку звернень та повідомлень про жорстоке поводження з дітьми або загрозу його вчинення;
• З’ясовує усі обставин булінгу відповідно до Порядку розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або загрози його вчинення, затвердженого спільним наказом Міністерства соціальної політики України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства охорони здоров’я України № 564/836/945/577;
• Скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу та окреслює подальші дії. До складу такої Комісії можуть входити педагогічні працівники, (у тому числі психолог,) батьки постраждалого та булера, керівник закладу та інші зацікавлені особи.
Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
У разі, якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутися до органів Національної поліції України із заявою, про що керівник закладу освіти має повідомити постраждалого.
Але за будь-якого рішення комісії керівник закладу забезпечує психологічну підтримку усім учасникам випадку.
Рішення Комісії реєструється в окремому журналі, зберігається в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії.
Новоприйнятий Закон передбачає низку штрафів за цькування. - Штрафи за булінг становитимуть від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів, тобто від 850 до 1700 гривень або від 20 до 40 годин громадських робіт.
- Якщо булінг вчинено групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, штраф буде більшим — від 100 до 200 мінімумів (1700 - 3400 гривень) або громадські роботи на строк від 40 до 60 годин.
- Неповідомлення керівником закладу освіти уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про випадки булінгу учасника освітнього процесу тягне за собою накладення штрафу від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до 1 місяця з відрахуванням до 20 відсотків заробітку.

Порядок реагування на доведенні випадки булінгу (цькування)

/Files/images/Без названия (1).png 1.Якщо комісія, створена для розгляду випадку булінгу (цькування), визнала, що це був булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, то керівник навчального закладу в обов’язковому порядку повідомляє про це уповноваженим підрозділам:

- Ювенальній поліції сектору превенції Бершадського відділу Національної поліції;

- Службі у справах дітей Бершадського району.

2.У разі, якщо комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутися до органів Національної поліції із заявою.

Телефони довіри

Дитяча лінія 116 111 або 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00);

Гаряча телефонна лінія щодо булінгу 116 000;

Гаряча лінія з питань запобігання насильству 116 123 або 0 800 500335;

Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 800 50 17 20;

Уповноважений Президента України з прав дитини 044 255 76 75;

Центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103;

Національна поліція України 102

Кiлькiсть переглядiв: 317